Humanet

Nätverket för unga världsförbättrare, humanister och aktivister.

Inlägg i den här diskussionen

Fan, det suger ju. Även om jag förstår beslutet. Men jag kommer att sörja och hoppas att den en dag kommer tillbaka.

Gör ett inlägg på det här

Megafon har sedan jag blev medlem 2003 ramlat ner i mitt brevinkast som en följetong av snygga, provocerande omslag som skulle fungera som konst inramade på vilken vägg som helst. När jag bläddrar igenom olika nummer så slås jag av hur tidlösa ämnena är och hur aktuella artiklarna är även idag. Att det beror på att inget blir bättre i världen hade varit den nedslående slutsatsen, men det vägrar jag tro på. Snarare tror jag att Megafon är en av de få tidningar som har lyckats med att ha ett ungt och modernt tilltal och gett unga cred genom att utgå från att vi vill läsa om svåra, viktiga ämnen och inte bara veta vilken väska eller skor som gäller. För mig har Megafon varit den injektion av ideologi och pepp jag då och då behöver i mitt ideella engagemang. Det är ingen som orkar förändra världen ensam och det blir så mycket roligare tillsammans. Megafon kommer alltid att påminna mig om just detta - utan glädje och vilja skapas ingen bättre värld!

Gör ett inlägg på det här

• 1
  • 2

RSS

© 2009   Skapad av Simon hos Ning.   Skapa ett eget socialt nätverk

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Integritet  |  Användarvillkor